Voorjaarsconcert 25 maart i.s.m. Fanfare Sint Jan Sittard-Leyenbroek

Op 25 maart 2018 zullen Fanfare Sint Jan Sittard-Leyenbroek en Fanfare Sint Barbara Brunssum gezamenlijk een Voorjaarsconcert geven. Tijdens deze middag zullen beide verenigingen en gevarieerd programma ten gehore brengen.
Voor Fanfare Sint Barbara zal dit concert extra bijzonder zijn, omdat dit voor ons de eerste keer zal zijn dat wij met onze nieuwe dirigent Frans Bemelmans op het podium zullen zitten.

Frans Bemelmans is geboren op 29 april 1984 te Maastricht. Hij groeide op in het dorpje Geulle waar hij zijn eerste muzikale stappen heeft genomen bij de plaatselijke harmonie St. Caecilia.

Frans-bemelmans-Fanfare Sint Barbara, Brunssum

In 2005 is hij klassiek trompet gaan studeren op het conservatorium van Amsterdam bij Frits Damrow en Theo Wolters. Later vervolgde hij zijn masterstudie in Brussel bij Manu Mellaerts.
Frans heeft zijn Bachelor diploma Hafabra-directie voltooid op het Koninklijk Conservatorium Den Haag bij Dhr. Alex Schillings. Op 24 juni 2015 gaf hij zijn eindconcert met medewerking van het Limburgs Fanfare Orkest. Dit muzikale optreden werd gewaardeerd met een 8,5 en resulteerde daarmee in het behalen van zijn bachelor diploma HaFaBra directie.

Hij heeft meerdere Masterclasses gevolgd op het gebied van directie:
– 2014: Workshop lichte muziek voor dirigenten met de Marinierskapel
– 2013: Lifelong Learning International Conductorscourse andConductorscontest, World Music – Contest
– 2010 – 2016: Entornos, dirigenteneducatie
Frans heeft momenteel vier orkesten onder zijn hoede, te weten: “Harmonie en Klaroenkorps Amicitia Banholt”, “Philharmonisch Gezelschap Reuver”, “Harmonie St. Martinus Vijlen” en Fanfare “St. Barbara Brunssum”.
Verder heeft hij veel ervaring met het jureren op solistenconcoursen en het verzorgen van master-classes en workshops voor koperblazers.

Benieuwd hoe eerste concert samen gaat? Kom luisteren!
Datum: 25 maart 2018
Aanvang: 14:00