The road to Concours 2019

Fanfare Sint Barbara gaat dit jaar op concours. Op zaterdag 23 november zullen wij concerteren op het concours in Veldhoven. Onze vereniging neemt al sinds 1954 deel aan concoursen. Enerzijds om het huidige niveau van de vereniging te bepalen en handreikingen voor de dirigent te ontvangen om de vereniging naar een hoger niveau te tillen. Anderzijds is het concours een mooi doel waar leden gezamenlijk naartoe werken, het is een ware impuls voor het verenigingsgevoel. Bij dat verenigingsgevoel horen ook de ‘Vrienden van Barbara’, daarom brengen wij u graag op de hoogte van alle activiteiten op weg naar het concours op zaterdag 23 november.

“The road to concours 2019”
Om met het concours een goed resultaat te behalen zijn de nodige repetitie-uren en concerten nodig. Al in de eerste helft van het jaar heeft het Fanfareorkest een repetitieweekend gehouden en partijrepetities georganiseerd. Op 23 juni speelde wij voor het eerst het gehele concoursprogramma tijdens een beoordelingsconcert te Meijel. Hier ontvingen wij het predicaat ‘goed’, een mooie eerste stap richting het daadwerkelijke concours op 23 november. Uiteraard is er nog genoeg werk te verzetten door muzikanten, dirigent en bestuur. De komende maanden zullen wij ons concoursprogramma regelmatig ten gehore brengen om zodoende de muziekwerken steeds verder onder de knie te krijgen. Graag nodigen wij u uit om deze concerten bij te wonen en samen met ons toe te werken naar het concours. U kunt ons beluisteren op:

06 oktober     – 13:00 | CC de Bombardon, Antoniusstraat 2 te Heythuysen
10 november – 13:00 | Borenburg, Furenthela 16 te Voerendaal
22 november – 20:00 | D’r Brikke Oave, Lindeplein 7 te Brunssum
23 november – 12:55 | Theater De Schalm, Meiveld 3 te Veldhoven

Wilt u op de hoogte blijven van verdere activiteiten? Abonneer u dan op onze nieuwsbrief ‘Vrienden van Barbara’. Hierin wordt u hoogstens enkele keren per jaar op de hoogte gebracht van activiteiten en bijzondere gebeurtenissen binnen onze vereniging. Abonneren kan door hier te klikken.

Programma-2019--Fanfare Sint Barbara, Brunssum